image1 image2 image3 image4 image5 image6 image7 image8 image9 image10 image11 image12 image13 image14 image15 image16 image17 image18 image19 image20 image21 image22

DANCE, THEATRE, PERFORMANCE|CREATIVE WRITING|CINEMA, SHORT FILMS, ANIMATION|MUSIC, OPERA|FINE ARTS, ILLUSTRATION, COMIC|PHOTOGRAPHY|LITERATURE, BOOKS|TRAVELLING

CABARET NOWADAYS






We open a new section dedicated to music. To music that may cause scenic landscapes. Any kind of music that can inhabit a stage. That can empathize with the movement of a dancer. That can translate the inner world of a theatrical character or create the atmosphere of a dramatic situation. That give breath to words. That support or contradict the silence.

Dramatic music. On any given day. On Tuesdays, for example. On a Tuesday, why not. At midnight, though. Because night wraps up often our visions.


Noël Akchoté



We start with Noël Akchoté and his cabaret of senses. Akchoté is a musician that revitalizes and restores the genre all its modernity. Born in Paris in 1968 and in 1990 he is already an acclaimed guitarist full of vitality and intuition who faces music styles such as experimental or free jazz, always leaving clear his mastery in the field of improvisation. He has collaborated with a long list of musicians like Henri Texier, Louis Sclavis, Daniel Humair, Jacques Thollot, Sam Rivers, but mainly with Derek Bailey, Eugene Chadbourne, Fred Frith, Evan Parker, Lol Coxhill, Tim Berne and George Lewis. In his solo discography there are titles like J’en doute encore (notes sur le travail) (1999), Perpetual Joseph (2003) with Rectangle or So Lucky (2007) with Winter & Winter label with which he made great contributions. 

We chose two of them, Au Bordel - Souvenirs de Paris (1999) and Cabaret Modern. A Night at the Magic Mirror Tent (2004) and we have selected three themes which we consider emblematic of this trend inspired by classic themes of cabaret between the wars in countries like France or Germany and gives them a new sound, a fully contemporary flavor without losing the essence of its origins.



Don't forget to mute the general music

Au Bordel (Souvenirs de Paris) Full Album
Cabaret Modern. A Night at the Magic Mirror Tent (Full Album)

CABARET HOY EN DÍA

Inauguramos una nueva sección dedicada a la música. A la música que pueda provocar paisajes escénicos. Cualquier tipo de música que pueda habitar un escenario. Que pueda compenetrarse con el movimiento de un bailarín. Que pueda traducir el mundo interior de un personaje o crear la atmósfera de una situación dramática. Que le de aliento a la palabra. Que apoye o contradiga el silencio.


Música dramática. Un día cualquiera. Los martes, por ejemplo. Un martes, por qué no. De madrugada, eso sí. Que la noche arropa muchas veces nuestras visiones.

Empezamos con Noël Akchoté y su cabaret de los sentidos. Akchoté es un músico que revitaliza y le devuelve a este género toda su modernidad. Nace en París en 1968 y en 1990 ya es un guitarrista consagrado lleno de vitalidad e intuición que aborda estilos como la música experimental o el free jazz, dejando siempre clara su maestría en el terreno de la improvisación. Ha colaborado con una larga lista de músicos como Henri Texier, Louis Sclavis, Daniel Humair, Jacques Thollot, Sam Rivers pero principalmente con Derek Bailey, Eugene Chadbourne, Fred Frith, Evan Parker, Lol Coxhill, Tim Berne y George Lewis. En su discografía en solitario hay títulos como J’en doute encore (notes sur le travail) (1999), Perpetual Joseph (2003) con Rectangle o So Lucky (2007) con Winter & Winter, discográfica con la que realizará excelentes colaboraciones. 

Hemos elegido dos de ellas, Au Bordel - Souvenirs de Paris (1999) y Cabaret Modern. A Night at the Magic Mirror Tent (2004) y hemos elegido tres temas que consideramos emblemáticos de esta tendencia que se inspira en temas clásicos del cabaret de entre guerras en países como Francia o Alemania y les da una nueva sonoridad, un sabor plenamente contemporáneo sin perder la esencia de sus orígenes.

Share this:

CONVERSATION