image1 image2 image3 image4 image5 image6 image7 image8 image9 image10 image11 image12 image13 image14 image15 image16 image17 image18 image19 image20 image21 image22

DANCE, THEATRE, PERFORMANCE

TEATRO EN ESPAÑOL EN BUDAPEST

TEATRO EN ESPAÑOL EN BUDAPEST

January 09, 2012
By with 6 Comments
TEATRO EN ESPAÑOL EN BUDAPEST Image
¿Cómo negarlo? En este mundo todo tiene dos lados. El asesinato, por ejemplo, puede tomarse por su lado moral y, lo confieso, ése es su lado malo, o bien cabe tratarlo estéticamente, o sea en relación con el buen gusto. (…) La finalidad última del asesinato considerado como una de las bellas artes es, precisamente, la misma que

THEATRE IN SPANISH IN BUDAPEST

THEATRE IN SPANISH IN BUDAPEST

January 09, 2012
By with 0 Comments
THEATRE IN SPANISH IN BUDAPEST Image
But what then? Everything in this world has two handles. Murder, for instance, may be laid hold of by its moral handle, and that, I confess, is its weak side; or it may also be treated aesthetically, that is, in relation to good taste. (…) For the final purpose of murder, considered as a fine art, is precisely

DE QUINCEY SPANYOLUL BUDAPESTEN

DE QUINCEY SPANYOLUL BUDAPESTEN

January 09, 2012
By with 1 Comments
DE QUINCEY SPANYOLUL BUDAPESTEN Image
Miért is tagadnánk? Világunkban minden kétféleképpen értelmezhető. A gyilkosságot például vizsgálhatjuk egyrészt erkölcsi szempontból, ebben az esetben kénytelen vagyok beismerni, hogy elítélendő cselekedetről van szó, illetve az esztétika nezőpontjából, azaz a jóízlés szemszögéből nézve. A Gyilkosság, mint  szépművészet vegső célja pontosan ugyanaz, mint az arisztoltelészi tragédiáé: “Megtisztítani a szívet a szánalom és a félelem által” Thomas de Quincey:

DELUSIONS OF A DILETTANTE

DELUSIONS OF A DILETTANTE

January 08, 2012
By with 0 Comments
An irreverent approach to Thomas de Quincey Three books, not especially thick, that could certainly be described as exemplary —Confessions of an English Opium Eater (1821), Suspiria de Profundis (1845) and Autobiographical Sketches (1853)— seem to offer first-hand information about who was Thomas de Quincey. He himself said they were autobiographical and as it happens with all literary